Karambolový klub byl založen na podzim roku 2009 jedenácti příznivci amatérského karambolu ve hře na čtyři koule. Téhož roku byl zakoupen nový stůl K210 ... 210 x 105 cm. Koncem téhož roku byl pořádán první „Podzimní turnaj“,kterého se zúčastnilo 16 hráčů. V roce 2010 se pořádal druhý „Podzimní turnaj“ ( vis foto ). V roce 2011 byl pořádán již třetí „Podzimní turnaj“. Pro velký zájem o hru byl začátkem roku 2012 zakoupen další stůl K210. V současné době se připravuje již
čtvrtý turnaj. Turnaje se mohou zúčastnit i nečlenové klubu. Zájemci se mohou přihlásit na tel. 604 756 764 nebo na 737 100 719.
1 . Kulečník je společenská kratochvíle.
2 . Kulečník se hraje výlučně se čtyřmi koulemi.
3 . Hra se zahajuje rozhozením všech čtyřech koulí, vždy po dvou z protějších rohů.
4 . Strkaná koule je koule barvy červené.
5 . Začíná hráč, na jehož polovině zůstala červená koule. V kole hráč končí, jakmile nedosáhne alespoň bodu a hraje druhý hráč.
6 .Za strk je považován střet (karambol) červené strkané koule se dvěma dalšími koulemi a je počítán za jeden bod.
7 . Střetne-li se červená strkaná koule se všemi třemi koulemi, jedná se o tzv. ‚desítku' a je počítána za deset bodů.
8 . Střetne-li se červená strkaná koule s první, resp. druhou koulí více než jednou a poté i s druhou, resp. třetí, nelze si tento strk resp. desítku započítat. Jedná se o tzv. kopnutý šťouch.
9 . Je-li před strkem či desítkou zasažen jeden nebo více mantinelů, jedná se o tzv. buzar. Pak jsou body počítány dvojnásobnou hodnotou (2, 20).
10 . Prošťouchy nejsou přípustné. Prošťouch nastává v momentě, kdy je tágo v kontaktu s červenou strkanou koulí a ta je zároveň v kontaktu s jinou koulí.
11 . Dotýká-li se červená strkaná koule druhé koule, či dotýkají-li se jiné koule vzájemně, nelze na ně hrát. Koule tzv ‚spí.
12 .Pokud hráč netrefí červenou strkanou koulí v kole žádnou ze tří zbývajících koulí, zapíše body které v kole nahrál, odstoupí od stolu a hraje další.
13 . Jestliže jakákoli koule opustí hrací stůl a spadne na zem, maže si hráč, kterému se toto podařilo nahrané body. Ve hře pokračuje další hráč po rozhození koulí dle bodu 3.
14 . Jestliže se hráč dotkne červené strkané koule tágem i nechtěně a tato se nedotkla žádné jiné koule, odstoupí od stolu a hraje druhý hráč. Nahrané body z kola si však připíše. Toto platí pohne-li i jinou koulí, např. oděvem, paží, nohou, vousem apod.
15 . Hraje se zpravidla do 100 bodů; po dosažení 99 bodů je nutné celou hru zakončit tzv. ‚podpisem'. Ve zvlášť významných zápasech (jakými finálové zápasy turnajů J.C. jsou) je možné hrát až na 200 bodů. Zakončí se opět po 199 bodech podpisem.
16 . Podpisem se rozumí střet červené strkané koule s první koulí, mantinelem a druhou koulí. Podpis je platný i v případě střetne-li se červená strkaná koule i s koulí třetí.
17 . Přehraje-li hráč 99 bodů, připíše si dosažené body z kola do 99 bodů a hraje druhý hráč. Např. má-li první hráč 94 bodů a v kole nahrál 10 bodů, připíše si 5, má 99 bodů a hraje druhý hráč.
18 . Jakmile jeden z hráčů dosáhne 100 resp. 200 bodů, hra končí a stává se vítězem.
19 . Hráči si po skončení zápasu potřesou pravicí.
Klášterská Lhota čp. 86, 543 71 Hostinné, telefon: +420 499 441 673, e-mail: klasterska.lhota@seznam.cz